2019/09/10

翻訳者さんと打ち合わせ(3時間)|特許翻訳チャンネル


MK Translation Firm が配信する特許翻訳セミナーです。本動画では、生産性効率化、機械翻訳、人工知能、翻訳テクノロジー等について議論します。

私、弊社スタッフ、翻訳者さんの3名で打ち合わせしました。3時間も!複数のクライアントのマニュアルの説明、CATツールの説明、今後のスケジュール、料金の説明等。WeWork のルールのため、私がずっと同席しなければならないため動けず。北新地ドッグを食べながら、コーヒーを飲みながら打ち合わせを行いました。普通は、フリーランサーさんに対してこれほど長い間、打ち合わせはしないのですが、この方がブランクがあって1年ぶりぐらいに仕事を始めるということだったのでじっくり時間を取りました。分からないことはなんでも聞いて下さいねと伝えました。来週には、翻訳者さんは、大阪を離れて東京に引っ越すそうです。そのため今週しか時間がありませんでした。でも十分な時間を取って打ち合わせする機会を設けることができてよかったです。

注)本文は、日本語から英語へ機械翻訳により翻訳されました。

Patent translation seminar distributed by MK Translation Firm. In this video, we will discuss productivity efficiency, machine translation, artificial intelligence, translation technology, etc.

I had a meeting with my staff and a translator. 3 hours! Explanation of manuals for multiple clients, explanation of CAT tools, future schedule, price explanation, etc. I can't move because I have to be there because of the rules of WeWork. We had a meeting with drinking coffee while eating Kitashinchi dog. Normally, I haven't had a meeting with a freelancer for such a long time, but I had a lot of time because I had a blank and started working for the first time in a year. I told you to ask me anything you do n’t understand. Next week, the translator will leave Osaka and move to Tokyo. So I only had time this week. But it was nice to have enough time to have a meeting.

* Today's blog post was translated from Japanese to English using machine translation.

0 件のコメント:

コメントを投稿